November 12, 2011

My letter to you





Tears flow...for you my dear sister.
I saw yourself tripping, and now..is that..are you playing?
You wished to be saved but did you try to save yourself first??
Is that your heartfelt truth? What you truly want..what you truly believe in?
why do I see it differently?


"Orang-orang yang bertaqwa tidak ada tanggungjawab sedikit pun atas (dosa-dosa) mereka; tetapi (berkewajipan) mengingatkan agar mereka (juga) bertaqwa.

Tinggalkanlah orang-orang yang menjadikan agamanya sebagai permainan dan senda-gurau, dan mereka telah tertipu oleh kehidupan dunia. Peringatkanlah (mereka) dengan Al-Qur'an agar setiap orang tidak terjerumus (ke dalam neraka), kerana perbuatannya sendiri. Tidak ada baginya pelindung dan pemberi syafaat (pertolongan) selain Allah. Dan jika dia hendak menebus dengan segala macam tebusan apa pun, niscaya tidak akan diterima. Mereka itulah orang-orang yang terjerumus (ke dalam neraka), disebabkan perbuatan  mereka sendiri. Mereka mendapat minuman dari air yang mendidih dan azab yang pedih disebabkan kekafiran mereka dahulu.

Katakanlah, "Apakah kita akan memohon kepada sesuatu selain Allah, yang tidak dapat memberi manfaat dan tidak (pula) mendatangkan mudarat kepada kita, dan (apakah) kita akan dikembalikan ke belakang (syirik), setelah Allah memberi petunjuk kepada kita, seperti orang yang disesatkan oleh setan di bumi, dalam keadaan kebingungan." 
Kawan-kawannya mengajaknya ke jalan yang lurus (dengan mengatakan), "Ikutilah kami." 
Katakanlah, "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya), dan kita diperintahkan agar berserah diri kepada Tuhan seluruh alam, dan agar melaksanakan salat serta bertaqwa kepada-Nya." 
Dan Dialah Tuhan yang kepada-Nya kamu semua akan dihimpun."       


Al-An'am: 69-72


- - -

No comments:

Post a Comment